CZAS WOLNY, SPORT

Jak korzystać z platformy wibracyjnej?

Trening na platformie wibracyjnej może przynieść pozytywne efekty w walce z nadwagą i cellulitem. Ponadto pozwala on na podniesienie obwisłych pośladków, czy piersi oraz wzmacnia mięśnie, co pomaga nie tylko zachować wysportowaną sylwetkę, ale również rozwiązuje mniej oczywiste problemy, jak np. nietrzymanie moczu. Odpowiednia dawka ruchu pozwoli też uporać się z problemem wzdęć i zaparć. Trening wibracyjny zalecany jest zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Odpowiednio dostosowane do wieku i stanu zdrowia ćwiczenia z pewnością umożliwią uzyskanie licznych korzyści.

Jak ćwiczyć na platformie wibracyjnej?

Przed pierwszym treningiem ważne jest ustawienie odpowiedniej częstotliwości wibracji i poziomu aktywności. Należy również zadbać o wygodny sportowy strój, w tym odpowiednie obuwie z miękkimi podeszwami, zapewniającymi należytą amortyzację. Początkowo trening wibracyjny wykonuje głównie platforma, a ćwiczący po prostu stoi. Z czasem jednak się to zmienia, ponieważ należy przez dłuższy czas utrzymywać określone pozycje ciała, co zapewni odpowiednie napięcie mięśni, a w późniejszym czasie można już dodać inne ćwiczenia. W przypadku, gdy dopiero zaczynamy swoją przygodę z platformą ważne jest, aby poszczególne etapy następowały stopniowo. Nie warto od razu zaczynać od intensywnych ćwiczeń wysiłkowych, ponieważ może to prowadzić do bolesnych zakwasów lub nawet kontuzji.

Platforma wibracyjna – ćwiczenia

Na platformie wibracyjnej można wykonywać ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśni, m.in. brzucha, czy uda. Chcąc wzmocnić wszystkie rodzaje mięśni można np. stanąć pewnie na platformie, opierając na niej całe stopy i zrobić ok. 20 – 30 niepełnych przysiadów. Następnie, schylając się, położyć ręce na platformie i na przemian zginać jedną nogę w kolanie a drugą wypychać do tyłu. Dobrym ćwiczeniem jest też wykonanie kilkunastu pompek, opierając przy tym dłonie na platformie oraz opieranie na niej tylko jednej stopy, a drugą robienie wykroku w przód (na przemian ok. 20 razy). Ćwiczenie na mięśnie brzucha może polegać na oparciu łokci na wibrującym talerzu, wyprostowaniu pleców i nóg, a następnie uniesieniu się na palcach stóp i napięciu mięśni brzucha przez ok. 30 sekund. Chcąc z kolei wzmocnić uda można stanąć obiema stopami na platformie, po czym schylić się lekko do przodu i wytrzymać tak kilkadziesiąt sekund.

Platforma wibracyjna jest dosyć nowoczesnym rozwiązaniem, umożliwiającym uprawianie sportu typu fitness i ćwiczeń siłowych w domu. Aktywność na platformie wibracyjnej może przynieść zadziwiające efekty, a co ważne ćwiczyć na niej może każdy, zarówno osoby początkujące, jak i bardziej zaawansowane.

Sprawdź najnowszą platformę wibracyjną PowerBoard 3.0!

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *