BIZNES

Brak klientów i brak pieniędzy na reklamę – co dalej?

W biznesie jak w małżeństwie, bywają lepsze i gorsze momenty. Mówi się nawet o siedmiu latach grubych i siedmiu chudych. Kryzysy, a nawet upadki zdarzają się w najlepszych małżeństwach i w najlepszych firmach. Jednego i drugiego nie da się uratować, gdy nie robi się niczego, by sytuację poprawić. Najgorsze, co można zrobić, to nie robić nic i skwitować hasłem: nie da się. Swoją drogą hasło to jest kluczem to tego, by własny biznes uśmiercić. W małżeństwie można jeszcze zgonić na tę drugą stronę, że nie chce. Ale w biznesie? Każda akcja daje reakcję.

Akcja – reakcja – reaktywacja

Tak więc przystąp do akcji! Oczywiście, że brak klientów, to brak pieniędzy w kasie. Szukaj więc sposobu na darmową reklamę, bo jak wiadomo jest ona dźwignią (nie tylko) handlu. Do dyspozycji masz za darmo:

  • Portale społecznościowe – użyj wszystkich darmowych serwisów internetowych do promocji. Zaangażuj się w dyskusje na forach, zainicjuj wymianę opinii. Odśwież swój profil, publikuj zdjęcia z ostatnich realizacji;
  • Networking – bierz udział w spotkaniach biznesowych, konferencjach, targach, prelekcjach, eventach. Pozyskuj wiedzę o branży, kontrahentach i promuj swoją firmę. Znam takich przedsiębiorców, którzy świetnie prosperują i nie wydają ani grosza na płatną promocję, a jedynie „bywają” i bazują na sieci znajomości;
  • Wizerunek firmy – Popracuj nad treścią strony internetowej, profilem firmy. Daj czytelny sygnał, czym wyróżniasz się na tle konkurencji. Załóż blog firmowy i daj klientom ekspercką wiedzę;
  • Czas – To pieniądz, więc poświęć go i znajdź w internecie portale z ogłoszeniami. Zaoferuj swoje produkty i usługi. Załóż wizytówkę firmy w Google Moja Firma i bądź widoczny w wyszukiwarce, podaj dane do kontaktu i godziny pracy.

Pamiętaj! Reaktywacja to proces: działaj długofalowo i systematycznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *